امروزه خرید آپارتمان در اصفهان به یکی از بازارهای پر رونق تبدیل شده است. به همین خاطر، بسیاری از افراد به دنبال نکاتی هستند تا حین خرید، با توجه به آنها بتوانند آپارتمانی که کاملا با نیاز آن هم همسو است را انتخاب کنند. از این رو، ما در این مطلب قصد داریم شما را با این نکات آشنا کرده تا به هنگام بررسی آپارتمان اصفهان و خرید آن، به عنوان راهنمای خرید از آنها بهره ببرید. همراه ما باشید.

اصلا چرا در اصفهان آپارتمان بخریم؟

روی سخن ما در این بخش با دسته افرادی است که در شهرهای اطراف اصفهان زندگی می کنند و قصد دارند سرمایه گذاری مناسبی را در ساخت و ساز داشته باشند. خرید خانه در اصفهان مزایای بسیاری را به همراه دارد؛ البته اگر نکات خرید آن را رعایت کنید. شما با خرید آپارتمان در اصفهان می توانید یک سازه همه چیز تمام را به همراه داشته باشید که می تواند برای زندگی شما هر فرد دیگری بسیار مناسب باشد. 


حالا چگونه بهترین آپارتمان را در اصفهان بیابیم و اصلا چگونه متوجه شویم که اطلاعاتی که مالک ملک به ما ارائه می دهد، کاملا صحیح است؟ در این بخش بعدی ما نکاتی را به شما ارائه می دهیم که به هنگام خرید آپارتمان اصفهان می بایست حتما آن ها را در نظر داشته باشید تا ساختمانی با دوام را خریداری کنید.

 

نکات مهم به هنگام خرید آپارتمان در اصفهان

برای خرید یا پیش خرید آپارتمان در اصفهان، نکاتی از سوی افراد خبره در خرید و فروش ارائه شده است که ما در این بخش تصمیم داریم به شکلی کاملا اختصاصی به آن بپردازیم. توصیه می کنیم با ذخیره کردن این مطلب برای خود، هر زمان که قصد خرید آپارتمانی در اصفهان داشتید، از نکات قید شده در این بخش استفاده کنید.
به قیمت ساختمان توجه داشته باشید
قیمت اپارتمان در اصفهان همیشه بیانگر اطلاعات اصلی ساختمان است. پس در وهله اول، قیمت را مد نظر خود قرار دهید. به طبع سازه ای که از مصالح گران قیمت ساخته شده یا دارای ویژگی های منحصر به فرد نظیر آسانسورهای مدرن یا سیستم پارکینگ پیشرفته است، قیمت بیشتری نسبت به یک سازه چندین سال ساخت قدیمی دارد.
توجه کنید که آیا ساختمان بازسازی شده است یا خیر
بازسازی در حوزه خرید و فروش ساختمان به دو بخش بازسازی کلی ساختمان و بازسازی نمای داخلی تقسیم می شود. بازسازی کلی ساختمان به این معناست که سازه به کل تخریب شده و مجددا ساخته می شود. بازسازی نمای داخلی نیز به این معناست که به عنوان مثال، شما کفپوش واحد را از سرامیک به پارکت تغییر دهید. به طور کلی، بازسازی بر قیمت ساختمان تاثیر گذار است. پس اگر فردی به بهانه بازسازی ساختمان آن را با قیمت بالایی عرضه کرد، بررسی کنید که آیا واقعا ساختمان تغییراتی را با خود به همراه داشته است یا خیر.

 

نور گیری ساختمان را مد نظر خود قرار دهید

فروش آپارتمان در اصفهان با اطلاعاتی نظیر ساختمان شمالی، جنوبی، دو نبش یا سه نبش انجام می شود. به این موضوع توجه داشته باشید که معمولا ساختمان های جنوبی نورگیری بهتری در اتاق خواب ها دارند و از سویی دیگر، ساختمان های سه نبش یا دو نبش در تمامی بخش های خانه داری نور گیر هستند. پس اگر فردی با تبلیغاتی نظیر ساختمان نور گیر شروع به فروش ساختمان خود کرد، می توانید از این طریق به صحبت حرف های او پی ببرید. 

 

سند ساختمان را بررسی کنید

و در آخر، مهم ترین چیزی که باید به هنگام خرید ساختمان مد نظر خود داشته باشید این است که سند خانه را بررسی کنید. بهترین نوع سند، سند شش دانگ است که نشان می دهد واحد تمام و کمال از آن شماست. معمولا خانه هایی که سند قولنامه ای دارند، علاوه بر تقاضای پایین برای خرید، در بازار به عنوان خانه های ریسکی معرفی می شوند که خرید آنها به نوعی ممکن است در آینده کمی مشکلاتی را با خود به همراه داشته باشد.

 

سخن پایانی

در این مطلب ما سعی بر این داشتیم تا نکاتی مهم به هنگام خرید آپارتمان در اصفهان را به شما عزیزان ارائه دهیم. در صورت بروز هرگونه سوال می توانید آن را با کارشناسان ما در میان بگذارید.

 

منبع: خرید آپارتمان در اصفهان