شاید یکی از مهمترین مواردی که پدر و مادر من همواره یاد می‌کنند، یاد و خاطره زندگی در خانه ویلایی می‌باشد، و این نکته مرا بر آن داشت تا مطلبی راجع به این تجربه زندگی بنویسم.

 

زندگی در آپارتمان

زندگی من در آپارتمان شروع شد، و شاید این در زمانه مدرن و شهری فعلی برای بسیاری یک امر ساده و رایج باشد. جمعیت بالا و تمرکز در زندگی شهری، افزایش قیمت مسکن و بسیاری موارد دیگر، دلایل اصلی افزایش تراکم در شهرها و آپارتمان نشینی بنظر می‌رسد. هرچند آپارتمان نشینی در ایران سالهای متمادیست که رایج شده، ولی هنوز بسیاری از مردم قوانین مربوط به آپارتمان نشینی را یا نمی‌دانند و یا آگاهانه رعایت نمی‌کنند. همین امر باعث می‌شود زندگی در آپارتمان برای بسیاری سخت باشد. فضای کمتر برای کودکان، ایجاد سر و صدا برای همسایگان از جمله موارد معایب زندگی در آپارتمان می‌باشد.

 

زندگی در خانه ویلایی

آه، بسیار زیبا بنظر میرسد، ولی برای اکثر مردم عادی تقریبا غیر ممکن است، قیمت بالای مسکن، و عدم توانایی خرید حتی آپارتمان برای بسیاری، خرید و زندگی در خانه ویلایی را برای بسیار تبدیل به رویا کرده است. خصوصا افراد مسن تری که تجربه زندگی در خانه ویلایی را دارند، این عدم توانایی خرید خانه ویلایی، زجر آور بنظر می‌رسد. آیا زندگی در خانه ویلایی معایبی هم دارد؟ تا آنجا که به ذهن من خطور می‌کند، تنها عیب های زندگی در خانه ویلایی ، همان محاسن آن می‌باشد.